Het Gelukkigste Meisje ter Wereld | Recensie

Titel: Het Gelukkigste Meisje ter Wereld
Schrijver: Jessica Knoll
Pagina's: 376 pagina's
Versie: Paperback
Uitgeverij: Manteau
Score: ★★★

Recensie

Het Gelukkigste Meisje ter Wereld vertelt het verhaal van TifAni FaNelli. Het verhaal begint wanneer TifAni 28 jaar is. TifAni laat zichzelf nu Ani noemen en binnen een paar maanden gaat trouwen. Ze heeft een geweldige job bij The Woman's Magazine. Naarmate het verhaal vordert begin je te wisselen van perspectief. Dan lees je in de 28-jarige Ani en dan in de 14-jarige TifAni. Wanneer je leest in het perspectief van de 14-jarige TifAni, kom je te weten dat ze verkracht is geweest en dat ze een moord heeft meegemaakt op school. Door al deze gebeurtenissen kom je erachter waarom Ani nu zo is, en wat ze er allemaal heeft aan gedaan om zoals nu te kunnen leven.

Toen ik in Het Gelukkigste Meisje ter Wereld begon, wist ik niet echt wat ik moest verwachten. Het is niet echt het genre dat ik normaal lees, maar ik was wel benieuwd of ik het leuk of niet leuk zou vinden. In het begin kon ik moeilijk in het verhaal geraken. Maar naarmate ik verder ging, ging het stilaan makkelijker. Op zich is het verhaal zeer interessant, vooral wanneer je meer te weten komt over TifAni wanneer ze 14 jaar is. Maar wanneer je leest over Ani, wanneer ze 28 jaar is, vind ik het soms saai en onnodig. Sommige stukken zijn oninteressant en waren moeilijk om door te geraken.

Wat ik wel goed vind aan dit verhaal is dat je meer over de personages te weten komt omdat je het kan vergelijken met vroeger en nu. Je kan zien hoe de personages zijn geƫvolueerd, zoals bv. Dean. Dat vind ik van de grotere pluspunten. Een ander pluspunt is dat TifAni een zeer realistisch personage is. Je komt te weten over de echte tienerproblemen, zoals de eerste slokken alcohol of je eerste teug van een joint. Jessica Knoll laat duidelijk zien wat de gevolgen zijn. Jessica Knoll laat ook zien hoe hard de wereld is, iedereen moet dun zijn en aan een goede universiteit studeren.

In het kort: het boek was interessant en realistisch, maar zeer moeilijk om er door te geraken.