Rode Koningin | Recensie

Titel: Rode Koningin
Serie: Rode Koningin #1
Schrijver: Victoria Aveyard
Pagina's: 416  pagina's
Versie: Paperback
Uitgeverij: De Bezige Bij
Score: ★★★★★

Recensie

Rode Koningin is een geweldige dystopie, een hele nieuwe wereld en geweldige personages!

Mare Berrens is een Rode. In haar wereld zijn er mensen met een zilver bloed, de elite, en mensen met rood bloed, mensen die de Zilveren dienen. De Zilveren hebben bovennatuurlijke krachten, bijvoorbeeld mensen kunnen vuur, water, etc. gebruiken en de Roden zijn gewoon normale mensen zonder krachten.Op een dag ontdekt Mare dat ze beschikt over bovennatuurlijke krachten en dat zal alles veranderen ...

Ik vond het verhaal echt heel leuk. Het is anders, en anders is goed. Ik hou van Mare! En dan heb je ook nog Cal en Maven... In het begin, toen ik nog niet echt wist wie Maven écht was, twijfelde ik tussen Team Maven en Team Cal. Ik koos dan toch voor Cal, en zeker nadat ik het boek had uitgelezen. Ik ben 100% team Cal en wie niet team Cal, is gewoon gek! (Of je kan ook natuurlijk Team niemand zijn als je ze beide niet leuk vind!)Om eerlijk te zijn, duurde het best lang om Rode Koningin lezen. Ik zat namelijk in een reading slump. Ik moest drie korte boeken lezen voordat ik weer in Rode Koningin kon beginnen. Maar toen ik begon, kon ik er geen genoeg van krijgen! Ik kan niet wachten tot het tweede deel!!!