Cinder | Recensie

Schrijver: Marissa Meyer
Pagina's: 376 pagina's
Versie: Hardcover
Uitgeverij: Blossom Books
Score: ★★★★★

Review

Het is al een tijdje geleden dat ik Cinder en Scarlet heb gelezen, maar vandaag kreeg ik een supermooi pakketje aan van Blossom Books. In dit pakketje zat een supermooie bladwijzer van Levana samen met een poster van Winter, een foldertje en een brief. In deze brief had Blossom Books gevraagd of ik mee mijn liefde wou verspreiden van The Lunar Chronicles, en daarom dat ik dit review schrijf!
De bladwijzer van Levana
en de poster van Winter

Zoals ik al eerder heb gezegd, is het een tijdje geleden dat ik de eerste twee boeken in The Lunar Chronicles heb gelezen. De reden hiervoor is dat ik de twee edities heb van de vorige uitgeverij. Deze uitgeverij wou de serie niet verder uitgeven en daarom kwam Blossom Books een paar jaar later met het beste idee ooit: de serie zelf uitgeven! Ik was superblij wanneer ik dit te horen kreeg. Cinder  en Scarlet waren zo'n goede boeken en toen zat ik nog in de periode dat ik niet veel Engelse boeken las.
Maar nu een paar jaar later heb ik terug de kans om de rest van de serie in het Nederlands te lezen!

Voor degene die niet goed weten waar Cinder overgaat: Cinder is een monteur, maar meer specifieker, een cyborg. Doordat ze een cyborg is hoort ze er niet echt bij. Ze woont samen met haar stiefmoeder en stiefzusje. Haar stiefzusje is Cinder haar enigste menselijke vriend en daardoor is het eens zo erg wanneer haar zusje ziek is van de ernstige plaag.
Op een dag komt prins Kai langs bij Cinder omdat zijn adroid stuk is, en dat verandert alles...

Ik wil niet teveel zeggen over het verhaal, zodat ik jullie zeker niet spoil! Ik vind Cinder en Scarlet zo goed omdat het fairy tale retellings zijn met een extra twist. Cinder gaat over Cinderella, Scarlet gaat over Roodkapje, Cress gaat over Rapunzel en Winter gaat over Sneeuwwitje. De serie is eens zo cool omdat er ook wordt gepraat over cyborgs, androids,... Het zijn geweldige boeken en ik kan niet wachten om Cress te lezen!

Als je meer informatie, de prijs en de andere boeken in de serie, klik dan hier.